Op doorreis - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van Saskia Snijders Blok - WaarBenJij.nu Op doorreis - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van Saskia Snijders Blok - WaarBenJij.nu

Op doorreis

Blijf op de hoogte en volg Saskia

29 September 2015 | Sri Lanka, Anuradhapura

Op naar de volgende plek.
Vannacht werden we ineens opgeschrikt door een keiharde klap, onweer, het houdt niet op. Daarna nog 2 klappen gehoord en wat licht en dan begint het te hozen en is het onweer alweer verder getrokken.
Vanmorgen na het ontbijt om 08.30 verzamelen bij de bus, we gaan 4 uur rijden voor we bij het volgende hotel: palm garden Village aankomen in Anuradhapura.
Halverwege hebben we stop gemaakt om te plassen en koffie te drinken en geld te halen. We zitten de komende dagen in zulke kleine gehuchtjes, daar is geen bank. Ook even een supermarktketen doorgewandeld voor een biscuitje.
De weg was afwisselend met groene stukken, kleine huisjes en lagunes met waterbuffels en ibissen en ooievaars. Vaak heb je aan de weg garageboxen en dat zijn dan kleine winkeltjes, met auto onderdelen, tuk tuk onderdelen maar ook brood of levensmiddelen en heel veel fruitzaakjes. Een aantal scholen gezien met kinderen in uniform en het zijn veelal montessori scholen. Op een gegeven moment kwamen we langs een stuk Bush Bush met elektrische hek afzetting en een bordje met een olifant erop. Bleek dat daar achter olifanten leven maar gezien hebben we ze niet. Ook staan er bordjes langs de weg met een olifant en kleintje en daar mogen en kunnen ze weg overlopen. Ook dus niet hè