Verder op doorreis - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van Saskia Snijders Blok - WaarBenJij.nu Verder op doorreis - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van Saskia Snijders Blok - WaarBenJij.nu

Verder op doorreis

Blijf op de hoogte en volg Saskia

29 September 2015 | Sri Lanka, Sigiriya

Op doorreis 2
Vanmorgen uit kunnen slapen en om half 9 zaten we aan het ontbijt. Daarna vrij tot 12 uur want dan gingen we naar het volgende hotel, hotel Sigiriya, met een tussenstop in een klein plaatsje voor de lunch, daarna de jeepsafari in het nationaal park van Sigiriya.
Schitterend weer vanmorgen, warm en Paul en ik zijn nog even naar een meer gewandeld van het hotel en hebben wat foto's genomen van een Varaan, de apen en bij het meer de drinkplaats van een olifant, je leest het goed alleen de drinkplaats want de olifant drinkt rond 6 uur in de ochtend en dat wisten we niet dus niets te zien behalve watervogels en lelies nu in roze.
Om 12 uur vertrokken en langs de weg nu ook veel rijstvelden maar die zien er totaal anders uit als in Thailand. Ze zijn geoogst dus lijken het net gras velden. Niet echt bijzonder. Wel de bergen en de waterbuffels die lekker in een plas water lagen. Dan stoppen we en kunnen we even foto's nemen. Echte toeristen hoor!!!
De lucht betrok en de opmerkingen waren niet van de lucht over een eventuele regenbui en ja hoor om half 2 hoosde het uit de hemel met onweer weer.
Het vertrek bij het restaurant wat uitgesteld maar om half 4 moesten we wel weg want de jeepsafari zou uiterlijk 4 uur beginnen. We reden een stuk langs het park en we zagen de olifantendrollen liggen maar weer geen olifanten. Nihal had aangegeven dat we voor het instappen van de jeeps moesten beslissen of we in de regen de safari gingen maken of het uitstelde tot morgen want eenmaal ingestapt heb je betaald. Het regende nog steeds flink dus hebben we het verschoven naar morgen. Jammer hoor dan maar naar het hotel. We gingen van de weg af en reden echt op een een auto gedeelte weg dus schoot niet op. Aan het eind van de weg liggen 2 hotels en elke keer moesten we andere bussen passeren. Ook daar weer langs de weg schrikdraad om olifanten tegen te houden en we mogen niet van het terrein af in de avond omdat dan de olifanten over de weg kunnen lopen!! Ook niet in het gras lopen want daar leven slangen. Het is een laagbouw hotel, alle kamers liggen in verschillende routes om het hoofdgebouw heen. Dus kamer 70 is een aardige tippel voor we weer bij het hoofdgebouw zijn voor de eetzaal.
Schitterende kamer en heerlijke douche. Nu ben ik aan het schrijven en het is 6 uur. Straks naar de bar voor een drankje. Het regent nog steeds. De warmte is goed te doen en dat is maar goed ook want de regen is echt niet bevordelijk voor ons humeur.

• 29 September 2015 - 15:49

Carina:

Jammer hoor al die regen!! Kan me voorstellen dat een zonnetje fijner is! X