Een krokodil gezien - Reisverslag uit Hambantota, Sri Lanka van Saskia Snijders Blok - WaarBenJij.nu Een krokodil gezien - Reisverslag uit Hambantota, Sri Lanka van Saskia Snijders Blok - WaarBenJij.nu

Een krokodil gezien

Blijf op de hoogte en volg Saskia

06 Oktober 2015 | Sri Lanka, Hambantota

Hambantota.
Vandaag vrij tot 15.00 want dan gaan we een jeepsafari maken in het bundala vogel reservaat met wilde dieren. Het Yale national park is gesloten omdat het nog geen 8 oktober is maar ook omdat een stroper is dood geschoten door een Ranger en het dorp waar de stroper vandaan komt is in opstand gekomen. Eerst moet het rustig zijn dan gaat het park weer open. Balen voor sommige van de groep want die hadden echt gewacht met boeken tot het park weer open was en vaak gaat het ook 1 oktober weer open.
Dus alleen Bundala bleef over en gaan we dit doen.
We hebben een bad in de kamer dus het was wasdag voor mij. Ik red het net niet met het ondergoed en broeken. Mijn oudste spijkerbroek is gisteren gescheurd dus die heb ik weg gegooid. Altijd het je favoriet zittende broeken dus die hangen nu over het balkon in de wind en de zon.
Vanmorgen rond 8.00 was het al 30 Gr en het voelt steeds warmer aan. Dadelijk nog maar even zwemmen. Ik ben de hele tijd aan het proberen om het verslag van gisteren op de site waar ben je.nu te krijgen maar voordat het opgeslagen wordt, word ik er weer uitgegooid terwijl we gewoon op ons balkon internet hebben. Ga nu lekker lezen.
Heerlijk gezwommen en in de zon gelegen. We hadden vanmorgen koek mee naar boven genomen voor de lunch, pak ik deze zit het onder de kleine miertjes echt zo vies dus gelijk naar buiten gegooid. Dag lunch, we hebben alleen het fruit en een biscuitje over is ook goed even pauze in mijn maag.
Om 15.00 zijn we met de jeeps naar het Bundala vogelpark gereden. Op het bord bij het park staan ook olifanten, herten en krokodillen getekend dus wie weet wat we zien.
Een mooi park qua bomen, struiken en water en heel veel vogels waarvan de Pauw wel het allermeeste was. Schitterend de vrouwtjes met een kleine staart en de mannen met de mooie staart. Jammer genoeg werden ze niet open gezet. We hebben ook heel veel schuwe aapjes gezien amper te fotograferen want dan vlogen ze weer weg. Geen olifanten jammergenoeg, wel veel buffels die heerlijk in het water lag en ineens toen we bij een meertje stond zei de opzichter daar een krokodil en inderdaad een grote krokodil op het land en 1 in het water. Even gewacht en toen ging hij het water in en zwommen ze samen naar de overkant. Te gek hoor. Daar stonden veel ibissen dus wie weet pakt de krokodil wel een ibis maar nee ze bleven in het water liggen en wij zijn doorgereden. Op een gegeven moment zag Paul een hert rennen met een wilde hond achter hem aan. Ja die worden opgejaagd en opgegeten als het lukt vertelde de rancher. We hopen alleen dat het hert sneller was. Op een gegeven moment werd het te donker en moesten we terug naar de uitgang rijden, kwamen we langs de Indische oceaan die zijn golven op het land liet rollen. Mooi hoor. Verder terug kwamen we ontzettend veel pauwen tegen. Die gaan amper weg voor de auto.
Toen nog een stuk over de openbare weg naar het hotel en dat reden we voor gevaar van eigen leven. Mensen steken heel langzaam over, mensen lopen langs de kant van de weg zonder licht, fietsers rijden zonder licht, we haalden tuk tuk in en dan komt er van de andere kant een auto aan dus dat redt je net, veel rijden zonder licht, koeien lopen nog steeds over straat, dus dat we niets hebben is eigenlijk niet te geloven zo gevaarlijk is het om in de avond daar te rijden.
Morgen de laatste dag met elkaar en dan valt de groep uit elkaar. 10 blijven bij het eerste hotel, 4 zitten in het volgende hotel en 2 gaan nog naar een ander hotel.

• 06 Oktober 2015 - 22:11

Myrthe:

Hèhè is die broek eindelijk kapot