Dagje strand - Reisverslag uit Koggala, Sri Lanka van Saskia Snijders Blok - WaarBenJij.nu Dagje strand - Reisverslag uit Koggala, Sri Lanka van Saskia Snijders Blok - WaarBenJij.nu

Dagje strand

Blijf op de hoogte en volg Saskia

08 Oktober 2015 | Sri Lanka, Koggala

Koggala ligt in het zuiden van Sri Lanka en is in 2004 ook getroffen door de tsunami.

Gisteravond was het dus half 1 voor we eindelijk gingen slapen. Ze zouden binnen 10 minuten terug zijn ivm de kluis en dat werd 2 uur. Paul boos en naar de receptie gegaan, kregen we een nieuwe kluis maar deed hij het nog niet vanwege lo batterij maar in plaats dat de man terug kwam, liep hij weg en gebeurde er niets. Toen hebben we de deur dicht gedaan en zijn gaan slapen. Vanmorgen bij de eettafel kwam een dame vragen of alles naar wens was en toen heeft Paul even onder 4 ogen met haar gesproken. Nu is alles verholpen en hebben excuses gekregen over gisteravond. Vanmorgen hoosde het en nu schijnt de zon en zitten we even op ons balkon met uitzicht op de zee die echt flink tekeer gaat. De rode vlag hangt uit dus niet zwemmen in de zee. Doe ik toch wel niet maar pootje baden ga ik echt wel doen. Eerst nog even een babbeltje met onze nieuwe gids die ons gaat vertellen wat we de komende week nog kunnen doen. Ze komt af en toe even binnen maar voor de rest zijn we met elkaar of samen. Van Janneke hebben we wat tips gekregen, met de tuk tuk naar Unawatuna of met de tuk tuk naar Galle of een fietstocht in het achterland of met de tuk tuk rond het meer of nog een regenwoud wandeling maar dan moeten we eerst 1,5 uur in de bus zitten. De laatste valt af. Vandaag eerst lekker genieten van de wind en de zon. Het is veel mooier weer dan ik had verwacht nadat ik vanmorgen even naar weer online had gekeken. Veel in de zee geweest maar de stroming is echt bijzonder sterk zowel aar het land toe als terug naar zee. Soms knallen de hoge golven dan weer tegen elkaar en dat geeft echt een wave effect. We hebben het strak blauw gehad en onder de palm bomen. Is het best toeven. Vanmiddag nog even wat baantjes getrokken in het zwembad dat achter het strand ligt. Het is nu half 5, we zitten op ons balkon, ik heb lekker gedoucht en haren gewassen en we genieten van het uitzicht en het kabaal dat gemaakt wordt door de golven. Aan de horizon zien we grote schepen voorbij varen, die gaan zeker om Sri Lanka heen naar het Suez kanaal?