Dagje strand - Reisverslag uit Koggala, Sri Lanka van Saskia Snijders Blok - WaarBenJij.nu Dagje strand - Reisverslag uit Koggala, Sri Lanka van Saskia Snijders Blok - WaarBenJij.nu

Dagje strand

Blijf op de hoogte en volg Saskia

11 Oktober 2015 | Sri Lanka, Koggala

Dagje strand.
We waren alle twee vroeg wakker en na nog even gelezen te hebben, zijn we er uit gegaan en dat op een zondag. Na het ontbijt even op Janneke, onze nieuwe gids, gewacht en gevraagd hoe de fietstocht was die ze voorstellen in de activiteiten map. Marieke en Peter willen ook graag wat doen, de laatste dagen rust is eigenlijk net 2 teveel.
Is het achterland net zo als bij het Koggala meer? Dan hoeven we niet te fietsen. Tja dat is dus zo, jammer. Het regenwoud dat ook bij Unawatuna ligt is nog 2 uur rijden van hier vandaan. Dat gaan we niet meer doen. Dan vanmiddag maar een strandwandeling maken.
Dan maar weer lekker onder de palmbomen op een bedje liggen lezen en veel poedelen in de zee. Gisteren zijn er 5 mensen gered uit de zee, ze waren over de laatste golf gegaan en dan kom je dus met moeite terug. Ze waarschuwen nog steeds en de rode vlag hangt uit maar nee hoor de mannen moeten telkens laten zien hoe goed ze zijn en soms nemen ze hun vrouw mee en je komt echt niet door de stroming terug die is echt heftig. Vandaag ging de zee met zijn golven rechtsom, linksom, rechtdoor en weer terug dus het kolkte af en toe behoorlijk. Wel heerlijk afgekoeld kom je er weer uit.
Om ons heen vliegen steeds kraaien en Paul had al gezegd als ze maar niets laten vallen en ja hoor om 15.00 kreeg Paul een lading over zijn buik en arm van een kraai. Zo vies joh. Gelijk afgeveegd en naar boven om te douchen. Het is erg druk in het hotel met jonge mensen en gezinnen. Helemaal zeker weten we het niet maar het lijken Sri Lankanen, donker gekleurd. Zo, die stapelen hun eten op de borden niet normaal gewoon. Vanmorgen waren er ook veel bij de zee en zij zwemmen gewoon in hun kleren alleen de mannen want die hebben zwembroeken aan. Maar vrouwen en kinderen hebben lange broeken aan en lange shirts.
Vanmiddag rond 16.00 de strand wandeling met Marieke en Peter gemaakt,was gezellig maar zwaar voor de kuiten. Het zand zakt erg weg onder je voeten en loopt erg scheef op waardoor je zelf ook scheef loopt. Ongeveer een uurtje, ik kon gelijk weer douchen, we zweetten ons rot. Heen weg tegenwind en terugweg wind in de rug met zon in de rug.