De visafslag - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Saskia Snijders Blok - WaarBenJij.nu De visafslag - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Saskia Snijders Blok - WaarBenJij.nu

De visafslag

Blijf op de hoogte en volg Saskia

26 September 2015 | Sri Lanka, Negombo

Onweer.
Tjonge jonge het is warm maar de regen valt recht naar beneden en het onweert en niet een klein beetje ook. Het is nu half 8. We werden om 7 uur gewekt door de wake up call van het hotel. We gaan vandaag naar een vissersdorp. Ik ben benieuwd hoe dat is en of het door gaat nu het zo regent. Oja ik vergat helemaal te melden dat we links rijden hier. Even wennen weer.

Gisteravond nog heerlijk gegeten. Echt weer van alles en nog wat qua buffet alleen geen verse groente dacht ik maar dat klopte dus niet, het stond in een koele ruimte.
We hebben gisteren ook uitgebreid informatie gehad over Sri Lanka en hoe de reis gaat lopen. Zonder alle excursies die we gaan doen want dat horen we elke dag voor de volgende dag wel. Nog geen kennis gemaakt met de groep, dat gebeurd wel aan tafel bij het eten. Wij zaten bij 2 echtparen een uit Zoetermeer en een uit Peize, was gezellig.

Zo we zijn net terug van de vissers plaats, het was geen dorp maar meer een vis afslag waar ook gelijk de boten op het strand getrokken worden door families en daarna worden de netten leeg gehaald. Heel de familie helpt, mannen, vrouwen, kinderen. De boten vertrekken om 21.00 en de volgende ochtend rond 8.00 zijn ze weer terug bij het strand. De vis die wat verder terecht komt dan vlak bij de boot wordt gepakt door kinderen met een eigen plastiek zakje of oudere mannen, misschien hun maal voor vandaag? Ze schudden namelijk de netten uitje boot leeg en worden dan keurig op een hoop neer gelegd. Het zijn hele lange netten en als de laatste vis eruit is, word het net weer terug in de boot gelegd voor de volgende vistocht. Heel veel kraaien vliegen en lopen daar rond, niet zo doorvoed als bij ons maar toch ik blijf het vieze beesten vinden. De vis wordt gelijk gewogen en verkocht. Er lagen hele grote vissen, zwaardvis of barracuda,s inktvissen, garnalen, kreeften en een aantal mooie gekleurde vissen maar de naam weten we niet, zoeken we op thuis. De geur viel me reuze mee komt ws omdat we in de buitenlucht liepen. Na ong een uurtje weer terug naar de bus. Ik zat al op mijn plek toen er geroepen werd wie heeft er poep onder zijn schoen. Paul keek bij mij en ja hoor ik was de gelukkige en niet zo zuinig ook. De bus weer uit en schoonmaken maar. Jammer genoeg regent het nog steeds nu. We gaan nog even een ommetje maken en zwemmen en rond half 5 worden we opgehaald en gaan we varen naar een vissers familie om daar te bbq.
Op dit moment is het 22.00 en zijn we weer terug in het hotel.
Een schitterde boottocht gemaakt. Gelukkig was het droog en konden we veel mooie vogels spotten, de vliegende hond, een grotere vleermuis en nog een aantal maar jammer genoeg heb ik geen vogel kennis dus moet ik plaatjes zien voordat ik kan zeggen ja zo heet de vogel. We zagen naast de palmboom ook mango bomen en hibiscus bomen en tja ook hier haper ik alweer, ik weet het niet meer. Ik kom meer in deze landen voor het grote geheel aan mooie landschappen en mensen. De vrouwen dragen hier nog veel sarongs in hele mooie kleuren en sommige mannen hebben ook een lange rok om hun heen gewikkeld.
De familie had zelf gekookt en we zaten aan een lange tafel waar ik de echte rijstegrand geproefd heb, arak, een puzzelwoord

  • 26 September 2015 - 18:30

    Jongman:

    Leuk hoor! Wat een ervaring weer

  • 26 September 2015 - 20:15

    Iris:

    Leuk om de verhalen te lezen en leuk om een beeld te krijgen met de foto's erbij! Nu jullie nog op de foto voor het bewijs dat dit echt niet vanuit Steenwijk getypt wordt ;-). Raar idee hoor dat jullie zoveel kilometers verder verblijven. Liefs, ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Negombo

Sri Lanka!!

21 daagse rondreis door Sri Lanka.

Recente Reisverslagen:

15 Oktober 2015

Thuis

13 Oktober 2015

De laatste dagen

11 Oktober 2015

Dagje strand

10 Oktober 2015

Rondje om het meer

09 Oktober 2015

Met een tuktuk op stap
Saskia

Actief sinds 22 Sept. 2015
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 6559

Voorgaande reizen:

24 September 2015 - 14 Oktober 2015

Sri Lanka!!

Landen bezocht: