Tempel van de tand - Reisverslag uit Nuwara Eliya, Sri Lanka van Saskia Snijders Blok - WaarBenJij.nu Tempel van de tand - Reisverslag uit Nuwara Eliya, Sri Lanka van Saskia Snijders Blok - WaarBenJij.nu

Tempel van de tand

Blijf op de hoogte en volg Saskia

03 Oktober 2015 | Sri Lanka, Nuwara Eliya

Tempel van de tand en de botanische tuin.
Vanmorgen om half 9 gewandeld naar de tempel van de tand van Boeddha. Het was ontzettend druk daar, het is zaterdag dus hele families met kinderen gaan dan naar deze tempel want men geloofd echt dat een gift aan de tempel, je leven kan verrijken. Hele manden vol lotusbloemen worden geofferd en hele kleine baby,s die gedragen worden naar de tand, die eigenlijk in een afgesloten gouden stuba ligt, worden geshowd aan de tand om gezondheid. Nihal vertelde ook dat het niet helemaal zeker is dat de tand er echt ligt maar men geloofd het en dat is belangrijker. De tand is van India naar Sri Lanka gebracht dat zou veiliger zijn voor het voor bestaan van de tand maar enige jaren geleden is in deze tempel een bomaanslag geweest en zijn tientallen mensen verongelukt.
We hebben ook de bibliotheek gezien waar je de oudste geschriften ziet van het Boeddha geloof en nog een andere kamer waar veel mensen hun lotusbloemen leggen.
Het was wel dringen binnen en zelfs de oudjes duwen en trekken om eerder te zijn in de tempels en van alle kanten komen ze aan en dringen dan rustig voor. Natuurlijk loop je hier weer op blote voeten. Hierna zijn we in de bus gestapt en naar een edelsteen werkplaats gegaan waar je kon zien hoe een mijn wordt gegraven en hoe de stenen gevonden worden en daarna mag je de stenen zien verwerkt in mooie en o zo dure kettingen, ringen en oorbellen. De verkopers dringen zich erg op en als je iets mooi vindt, denken zij al dat je het wilt kopen. Jammer dus snel naar buiten gegaan.
Daarna de botanische tuin bezocht en daar gaat heel Kandy heen, zo druk ook met familie,s die picknicken op het gras en stelletjes die elkaar leren kennen. Bomen uit de hele wereld zijn te zien want de tuin is aangelegd in de tijd van de Engelsen heerschappij. Daar gegeten en nog even de orchideeën bewonderd voor we weer verder gingen naar onze laatste stop een kleding zaak waar je zowel toeristische kleding kunt kopen als op de foto met een sarong aan. Leuk om te zien maar het is toch te duur een markt kraampje is beter ook voor de persoon die dan verkoopt.
We konden daarna nog afgezet worden in de stad of naar het hotel, wij hebben het laatste gedaan. We worden ouder en slenteren in een overvolle stad zagen we niet meer zitten. Lekker douchen en vanaf je balkon de apen bewonderen lijkt ons leuker.
Vanmorgen had iemand van de ploeg zijn balkon deur open gelaten en toen was een aap naar binnen gelopen en had een fles water gepikt. Het zijn echt doerakken.
Vandaag in de stad zelfs loslopende koeien gezien, die krijgen echt alle ruimte en auto,s en bussen en tuk tuks wachten tot ze er langs kunnen en die beesten zijn heel relaxed. Je weet niet wat je ziet. Vanavond op tijd naar bed morgen een spannende dag. Met de trein mee door de bergen heen. Gelukkig heb ik mijn abonnement bij me