Met een tuktuk op stap - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Saskia Snijders Blok - WaarBenJij.nu Met een tuktuk op stap - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Saskia Snijders Blok - WaarBenJij.nu

Met een tuktuk op stap

Blijf op de hoogte en volg Saskia

09 Oktober 2015 | Sri Lanka, Galle

Galle.
Gisteren nog mooie foto,s gemaakt van een ondergaande zon.
Vandaag naar Galle geweest met een tuk tuk. Er staan aan de overkant van het hotel een rij tuk tuks en als je ergens heen wilt, kun je het aan ze vragen. Ze hebben een prijslijst gemaakt zodat je van te voren weet wat je kwijt bent.
Dus op naar Galle, hij vroeg wat we wilde zien. Het fort en de mainstreet van Galle met zijn fruitmarkt en allerlei andere zaakjes. Voor Galle ligt Unawatuna, een baai met een mooi zandstrand en daar stopte hij om het ons te laten zien. Weer verder gereden en een tweede stop, de vismarkt, toen door naar Galle. Het was niet zo druk op de weg dat vond ik wel prettig want ze gaan overal langs en tussen door.
Het was behoorlijk zweterig weer toen we de wandeling over het fort maakte en door het dorpje achter het fort liepen. De chauffeur had ons aangeraden niets te kopen, veel te duur. Hij wachtte bij de vuurtoren en we kregen ongeveer een half uur van hem. Was genoeg. Toen hebben we gevraagd of hij een goed koffie zaakje wist en ja hoor hij bracht ons er naar toe en de koffie was verrukkelijk. Toen op naar de mainstreet, ik had gevraagd of hij een winkel wist en hij zette ons voor de deur af. Daar het een en ander gekocht en weer terug naar de tuk tuk en toen zijn we nog even de mainstreet verder door gewandeld en hij wachtte geduldig. We wilden nog extra water kopen, prima hij weet een supermarkt. Ook zijn we op de terug weg nog naar een klein houtsnij werk fabriekje gereden en daar heb ik een olifantje gekocht. Oke hij zal ook wel wat verdienen als hij je naar zaken brengt die hij kent maar dat maakt niet uit. Ondertussen was het gigantisch gaan regenen. Hij heeft netjes de tuk tuk dicht gemaakt maar dat kan natuurlijk niet helemaal want dan ziet hij niets dus nog nat geworden. Na 3 uur zette hij ons weer af bij het hotel voor 1800 rupes omgerekend 11 euro.
We hebben hem gelijk maar gevraagd voor een tocht om het Koggala meer, dat is de binnen landen in, voor morgen en daarna zien we wel wat we gaan doen.
Onze kamer werd net schoongemaakt door de jongens want er werken eigenlijk alleen maar jongens in het hotel dus zijn we op het balkon gaan zitten en hebben daar een biscuitje gegeten. Komt weer een brutaal eekhoorntje op de veranda gesprongen. Net als gisteren bij de zee en onze ligbedden, ook 2 eekhoorntjes die elke keer weer kwamen kijken wat we deden en toen ik mijn appel op had en deze in 2 stukjes naar ze toe gooide, pakte ze deze gelijk en gingen het heerlijk opeten. Naderhand werden ze brutaal en gingen kijken of we nog wat lekkers in de tas hadden zitten, ja toen hebben we ze toch weggestuurd.
Heerlijk gedoucht en als het droog wordt gaan we naar beneden naar de zee. We kijken wel even. Ik heb nog een paar banen getrokken in het zwembad en door de zee gelopen. De zon scheen heet en aangezien mijn huid gisteren toch wel iets verbrand is, blijven we op het balkon zitten uit de zon. Lekker lezen, een glaasje wijn wat willen we nog meer. Uitgebreid naar de golven gekeken, het blijven grote jongens en een geluid dat ze maken!!!

• 09 Oktober 2015 - 19:42

Iris:

Heerlijk lijkt me dat... lekker bij de zee en misschien ook wel fijn om de laatste dagen in Sri Lanka nog even jullie eigen plannetje te kunnen trekken.
    Geniet ervan!

• 10 Oktober 2015 - 07:46

Myrthe:

Haha geweldig zo n tuk tuk.. Handig! Moet je niet de hele tijd plassen door de golven;)