De laatste dagen - Reisverslag uit Koggala, Sri Lanka van Saskia Snijders Blok - WaarBenJij.nu De laatste dagen - Reisverslag uit Koggala, Sri Lanka van Saskia Snijders Blok - WaarBenJij.nu

De laatste dagen

Blijf op de hoogte en volg Saskia

13 Oktober 2015 | Sri Lanka, Koggala

Regen.
Het is nu 11.00 en we zitten op ons balkon in badkleding naar de hoosbui te kijken die ongeveer een kwartier geleden los barstte. Als je ziet hoeveel mensen nog in de regen/onweer in de zee blijven zwemmen, niets voor mij. Vanmorgen aan het ontbijt hebben we besloten om vanmiddag naar Unawatuna te gaan. Dan wordt het levendiger en de paalvissers kan je dan ook bewonderen. M.a.w.eerst even op het strand liggen, zwemmen en dan weg.
Er waren al wolken aan de lucht die steeds donkerder werden. Af en toe de zon erbij en die pikte van de hitte, is geen goed teken. Heerlijk weer in de zee geweest, konden nu een heel stuk lopen voor je bij de golven kwam. Weer eens wat anders.
Na de bui rond 13.00 zijn we weer naar beneden gegaan om te zwemmen en nog even te zonnen. Een groep Russische jongelui zijn gaan liggen op de bedden waar wij lagen maar dat maakt niet uit verder zijn er nog genoeg bedden leeg. Het wordt weer vloed dus de zee wordt harder in het trekken naar en van de zee af. Een heel stuk strand is weggeslagen dus nu moet je een heuvel af om bij het water te komen. We zijn samen de zee in geweest, gezellig hoor.
Lekker in de zon gelegen en rond half 4 naar boven gewandeld om te douchen en ons klaar te maken voor Unawatuna. Echt zin hadden we geen van tweeën maar ik wilde voor een huisbroek kijken. Misschien is het winkeltje beneden open, wij erheen hebben we nog wat gekocht waaronder mijn huisbroek en een nieuwe hoed voor Paul want hij was zijn petje kwijt. We hoeven niet meer weg.
We hadden trouwens vannacht de ventilatie uitgedaan, we kregen het koud en je hebt alleen een laken want dekens kennen ze niet en in de kast ligt ook niets. Dan maar een badlaken erover heen.

13 oktober 2015. De laatste dag.
Of we kunnen er beter tegen of het is minder warm. Op dit moment, 17.30, zitten we op het balkon en is het lekker warm maar niet te. Vandaag nog heerlijk in de zee gezeten en in het zwembad gezwommen. Rond 14.00 zijn we naar de kamer gegaan. Al het zand afgedoucht en haar gewassen, rustig ingepakt en geprobeerd nog even te slapen. Nu dat wilde niet. Ik had het binnen gewoon koud onder het laken. Toch te veel gezond en door verwarmd?
Om 19.00 eten en dan weg. De vakantie is voorbij, we hebben heel veel indrukken opgedaan, veel gezien en genoten van alles. Sri Lanka het was de moeite waard om dit land te bezoeken.

• 13 Oktober 2015 - 14:11

Carina:

Goede reis en tot snel!!!

• 13 Oktober 2015 - 14:55

Chris :

Als je het met de airconditioning koud hebt dan zou ik maar een dikke trui in de handbagage doen. Het is hier rond het vriespunt met ijskoude wind. Dat is wel wat anders ;-).
    Goede reis vannacht en tot snel, Chris Iris en de mannen.